Sider

torsdag den 7. maj 2015

Me Made May #6 og #7

I går havde jeg en rigtig god gammel kending på. En sommer kjole som jeg lavede sidste år. Jeg har virkelig haft denne kjole på mange gange. Stoffet holder smukt, tror jeg købte det ved Stofdepotet. Det er en bomulds jersey med "racertern" eller skaktern. Den er mere nedtonet end mange af de andre kjoler jeg lavede sidste sommer, og måske er det derfor den er blevet brugt mere?? Enkel model Onion 2035 med korte ærmer og turkise kanter.

 Ja, altså de selfies der bliver jeg altså ikke god til! Måske jeg snart skulle bede manden eller sønnen om hjælp?
I dag er jeg ude på noget genbrugsshopping. Jeg skal bruge en herre vest, som jeg skal sy om til bryllup, som vi skal til d. 15... Det er til Herren, men den skal have en make-over, hvis jeg finder den. Så sjovt at skulle til udklædningsbryllup.
Men jeg har en af mine nyere nederdele på. Stoffet havde jeg liggende i 3 -4 år inden jeg vovede at sætte saksen i det. Det havde bare den helt rigtige lilla farve for mig, og jeg havde den perfekte nederdel i hovedet. Men altså! Jeg har syet VIRKELIG mange nederdele, og ingen af dem var perfekte. Og til sidst blev jeg heldigvis træt af at vente. Nederdelen er syet af lilla fløjl fra Stuff'n'stof med mørkelilla pipping ved lommer og linning. Det er en Delphin nederdel fra Tilly Walners bog "Kærlighed ved første sting", som jeg har nævnt tidligere. Den er virkelig skøn, men jeg skulle have lavet den nummeret mindre. Det gør jeg næste gang - og stoffet kan stadig fåes!


God dag til alle!!
Solhilsner
Stine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bare skriv - jeg elsker en kommentar!!!