Sider

søndag den 3. maj 2015

Me Made May #2 og #3

Jeg fortsætter med Me Made May.
I går, 2. maj, havde jeg en af mine retrokjoler på. Den er egentlig syet til min dejlige niece Gry's barnedåb for snart længe siden, men jeg har aldrig fået den vist. Her er den med en dejlig hjemmefut til, men jeg har faktisk ret fede Art sko, der passer i farven. Et godt sæt!!

Kjolen er syet efter Onion 2045. Jeg har rettet den lidt til omkring slidsen, da jeg synes at det stykke der er anvist i mønsteret er så smalt, så man kan se syningerne når man har kjolen på og kraven "falder" ud til siden. Så det har jeg gjort brede. Det er mit andet forsøg med mønsteret - og jeg er faktisk rimelig tilfreds. Stoffet har jeg købt hos Frk. Larsens Butik via Facebook. Jeg kan godt lide at handle der, for Lene Houg kan skaffe det meste (især i bånd og sådan) og er så vældig sød at skrive med. En dag når jeg kommer til Kalundborg vil jeg ind og hilse på.
 Stoffet er ret skønt retroagtigt og dejligt at have på. Desværre synes jeg ikke det holder farverne super i vask.
 Det er mit første forsøg med pippingbånd med stræk. Jeg kan godt lide farven - men jeg tror ikke jeg gør det igen... det er noget bøvl og jeg synes faktisk godt man kan bruge fast pipping. Overvejer at lave en rund krave i stedet for den klassisk spidse... fordi det er pænere med pipping. Tror også den næste kjole får bælte - det ser jeg en del der gør på nettet og det ser altså ret smart ud...

 Den 3. maj - idag - har været arbejdsdag. Jeg har været i haven (hvad jeg har lavet kan du læse om på mig og kærestens fællesblog "Troldetøs og Bjørn".  Der er kjoler ikke altid så smart, selv om jeg også  går i haven i kjole. Ikke i dag. Men det er jo Me Made May - og derfor havde jeg pyntet mig med en dejlig sweater jeg strikkede for år tilbage...
                                      
Den er strikket efter et "Sara Lund" mønster i dejligt Artic garn fra Grønhøj. Den rustrøde farve er stadig en af mine favoritter og stjernemønster går aldrig af mode - vel?
Og så opfylder den jo den anden overdel i denne uge, så jeg klarer det super indtil videre...

Hvad har du haft på disse dage - konfirmation i hjemmesyet?? Eller noget andet lækkert? Jeg planlægger allerede morgendagens outfit... det bliver fint!
Solhilsner
Stine

4 kommentarer:

  1. Hvor er den fin. Og ja, det er så ærgerligt, at farverne ikke altid holder i bomuldsjersey efter vask. Derfor er jeg begyndt at sy i viscosejersey, når jeg syr til mig selv. Men det nytter jo ikke meget, hvis det stof, man gerne vil sy i, er bomuld. Jeg benytter også oftest fast piping, for det fungerer fint i stræk, synes jeg.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet om viscose jersey. Jeg synes tit det falder anderledes, men måske skal jeg bare prøve det lidt mere... Og ja! Jeg er tilbage ved fast pipping...

      Slet
  2. Hvor er den flot smukke og klær dig super godt!! Jeg har enkelte jersey print som blir grimme i vask, desværre, mens andre bare holder super godt. Jeg forsøger at nøjes med 30 grader kvikvask til mine kjoler for de er jo som sådan aldrig beskidte.
    kh Libbie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde! Og hvor var det en god ide at vaske lidt mindre voldsomt... det tror jeg lige jeg prøver. Det skisme så ærgerligt, når man har arbejdet med noget og det så bliver nusset efter få vask...

      Slet

Bare skriv - jeg elsker en kommentar!!!