Sider

lørdag den 13. oktober 2012

And now for something completely different...

Den 13. oktober... en dag der aldrig bliver det samme...
I dag er det et år siden at min eks-mand og jeg gik fra hinanden. Natten til denne dag var den sidste vi sov sammen. Den sidste af 12 års nætter
Det forgangne år har ikke lignet noget andet år. Jeg er flyttet, har boet alene for første gang i mit liv, har haft mit eget sted...
Men jeg har også datet (det har jeg aldrig gjort før) og fået en kæreste... og jeg er glad og føler at jeg passer bedre i mit liv...
Men disse dage er alligevel lidt præget af fornemmelsen af bristede drømme. For selv om mit liv er godt. Selv om jeg har gang i så mange skønne ting, så ønsker ingen vel:
* at blive skilt.... for anden gang
* At ens børn bliver skilsmissebørn
* At miste den, man troede var ens soulmate
* At ens børn skal se en græde i fosterstilling på sofaen...

Men på den anden side er der også noget befriende. Cyklisk... nu har jeg prøvet alt for første gang - alt det man skal hvert år... Fødselsdage og jul, og mærkedage og ferier... og næste gang er nemmere...

Og Kære Blogland... Det var også denne krise der viste mig hvilke smukke, stærke kvinder, der bor i dette land... Tak for støtte og opmuntrende ord og medfølelse!

Solhilsner
Stine

4 kommentarer:

  1. Kære Stine

    Ja, det er jo en dag, hvor man ikke kan undgå at se tilbage - men heldigvis også fremad. Og tænk, hvad der er sket på et år - du er jo, sådan som jeg kan forstå det, et helt andet sted - og et sted, som er godt for dig! Børnene er selvfølgelig ikke glade for at se deres forældre i krise, men tackler man det og husker at tale om det, så lærer de på en god måde, at livet går op og ned - og at sådanne ting kan og skal håndteres, og ikke gemmes væk. Og det skal nok gøre dem stærkere på sigt. Og du - og din exmand - er forhåbentligt blevet gladere og mere hele mennesker.
    Nyd dagen, selvom den også er til eftertænksomhed.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  2. Søde Stine - håber det andet år med "dit nye jeg" bliver nemmere - og bringer masser af fantastiske oplevelser :) Knus!

    SvarSlet
  3. Kære Stine.
    Det lyder som om du har mestret den sværeste kunst af dem alle - at finde den du er nu, frem for at stræbe efter at forblive den du var.
    Du har skabt dig et (bedre) liv og det er vel egentlig også den bedste gave du kan give dine børn - selvom de måske ikke kan se det lige nu.
    Kh

    SvarSlet
  4. Livets rutsjebane, suk, håber tiden på toppen bliver lang :-)

    SvarSlet

Bare skriv - jeg elsker en kommentar!!!