Sider

tirsdag den 2. oktober 2012

Føddernes måned - sokker #1

De første fod futteraler der skal vises i denne føddernes måned er sokker. Disse er strikket til Smuksak -det fabeagtige butiksfællesskab.

Opskriften er min morfars. Ja, altså min morfar strikkede - synd at der ikke er flere mænd der gør det. Strikkede og duftede af tobaks-pibe-røg... på den der gode måde... og sådan dufter min barndom.
Nå, men opskriften er hans, så ingen kommer og kræver copyright på den.

Men farve kombinationen er min. i løbet af måneden vil flere striber blive præsenteret. Men den her er nu altså ret god hvis du spøger mig:


Sorte og hvide striber i strømpegarn fra Kvickly og neongul - eller citronagtig, måske.Garn fra Christiania, som jeg fik for to år siden af min utrolig søde elever. Klassisk med et strejf af neon...
Jeg er selv pjattet med striberne. Og lur mig om der ikke bliver et par striber til Karl også.
Disse er ca. str 30...

God aften i Blogland
Solhilsner
Stine

14 kommentarer:

  1. Hvor er de FEDE! Så fed fed fed en kombi! Mon de kommer i str. 40 i den der lækre butik? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Naturligvis gør de det... Lige så snart jeg finder mere gult neongarn, som ikke er voldsomt syntetisk!!

      Slet
  2. Super fint med det gule til striberne

    SvarSlet
  3. De er super fine! :-) Og fedt med en morfar, som strikkede. Min kniplede - små fine duge - meget feminint og ret sjovt.

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, mega cool - også med en der kniplede!

      Slet
  4. Elsker striber, og fed farvekombination du der har fået lavet :-)

    Kh Nanna, Stjernepus

    SvarSlet
  5. Dejligt! Og pudsigt med din morfar, de har jo en god historie med sig de sokker, håber de kommer til at varme et par fusser.
    Vh. Karen

    SvarSlet
  6. Mega fed farvekombi!! Kh Maria

    SvarSlet
  7. Hvor er de da bare mega MEGA lækre...
    Jeg stemmer også for str. 40....

    SvarSlet
  8. Super fede strømper. Kendte engang en seniorsergent (mand), der strikkede strømper med tæer i til børn og svigerbørn

    SvarSlet
  9. Øj de er fede. Dem gad jeg godt putte mine fødder i :)
    Kh. T

    SvarSlet
  10. Ej hvor er de fede! sådan nogle ønsker jeg mig i str. 37 :D

    SvarSlet

Bare skriv - jeg elsker en kommentar!!!